Меню сайту

Психолог рекомендує

ЩО Ж ТАКЕ “ОБДАРОВАНІСТЬ?

(Калейдоскоп тлумачень)

* * *

Обдарований – який має великі природні здібності; здібний, талановитий. Здібність – природний нахил до чого-небудь; обдарування; талант.

(Великий тлумачний словник сучасної української мови, 2002 р.) 

* * *

Обдарованість – комплекс задатків і здібностей, які за сприятливих умов дозволяють потенційно досягти значних успіхів у певному виді діяльності (чи діяльностей) порівняно з іншими людьми.

(Л.Липова) 

* * *

Обдарованість – якісно своєрідне сполучення здібностей, від якого залежить імовірність більшого чи меншого успіху під час виконання тієї чи іншої діяльності.

(Б.Тєплов) 

* * *

Обдарованість – специфічне поєднання здібностей високого рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати певну діяльність на якісно високому рівні, відмінному від умовного “середнього рівня”.

(Б.Чижевський) 

* * *

Обдарованість – поєднання трьох компонентів: мотивації, орієнтованої на виконання завдання; видатних розумових здібностей і креативності.

(Дж.Рензуллі) 

* * *

Обдарованість – це не лише своєрідне поєднання здібностей людини, а ще й сукупність її особистісних характеристик.

(Л.Слободянюк)

* * *

Обдарованість – високий рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей.

(В.Чудновський, В.Юркевич)

* * *

Обдарованими ми вважаємо наших дітей і підлітків, рівень інтелекта яких і мотивація, що склалася, дозволяє їм досягти в майбутньому високих професійних і творчих досягнень.

(Т.Хромова) 

* * *

Обдарованими називають тих, хто показує гарні результати або високий рівень здібностей в одній чи декількох галузях діяльності: загальні інтелектуальні здібності, академічні здібності, продуктивне мислення, здібності до лідерства, художні й артистичні здібності, психомоторні здібності.

(Мануела Да Сільва) 

* * *

Обдарованість – це працелюбство.

(Н.Лейтес)

* * *

Обдарованість – це набір здібностей, здатність до видатних досягнень у будь-якій соціально значущій сфері людської діяльності.

(Н.Лейтес) 

* * *

Обдарованість – системно-особистісне утворення, зумовлене природними особливостями організму людини (сенсорні, моторні, інтелектуальні компоненти високої енергетичності). Обдарованість складається з високого рівня інтелекту, творчих здібностей і мотиваційного компонента.

(О.Кульчицька) 

* * *

Обдарованими є ті учні, які, за оцінкою професіоналів, внаслідок значних здібностей володіють потенціалом до високих досягнень.

(Держвідділ освіти США) 

* * *

Обдарованість – підвищений рівень розвитку однієї чи декількох здібностей людини, на основі яких виникає можливість досягти високих результатів у соціально значимих видах діяльності.

(В.Панов, А.Матюшкін) 

* * *

Обдарованість – це системна, така, що розвивається протягом життя якість психіки, яка визначає можливість досягнення людиною більш високих (незвичайних) результатів у одному чи декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.

(Д.Богоявленська, В.Шадриков) 

* * *

Обдарованість – завжди унікальна, тому марно шукати універсальні ознаки обдарованих дітей.

(Р.Стернберг) 

* * *

Обдарованість є наслідком розвитку вроджених задатків під дією як внутрішніх, суб’єктивних, так і зовнішніх, стосовно особистості, соціальних чинників.

(О.Музика) 

* * *

Розумово обдаровані діти – це діти, які різко виділяються із середовища ровесників високим розумовим розвитком, який є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання.

(Ю.Гільбух) 

* * *

Здібність – це такі індивідуально-психологічні особливості людини, які сприяють успішному виконанню нею тієї чи іншої діяльності й не зводяться тільки до знань, умінь та навичок, які вона має.

(Психологічний словник) 

* * *

Немає необдарованих дітей - є дорослі, які не займаються розвитком дитини, адже будь-яка здібність потребує розвитку.

(І. Мороз) 

7 порад учню щодо їх адаптації в школі-інтернаті

Порада перша і найтяжча.

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам’ятайте, що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга – про любов.

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива.

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам’ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта – про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п’ята – пріоритетна.

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибер кілька важливих для тебе справ і наполегливо  вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста – навчайся!

Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!)

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час? Давай, не сиди, пора уже щось   зробити своїми руками.

Практичні рекомендації щодо підготовки до ДПА та ЗНО

Як підготуватися психологічно?

Для того, щоб уникнути неприємностей, не ставте перед собою надмети, оберіть необхідні предмети, не варто розпилюватись на кількості, подумайте краще про якість. Починайте готуватись до іспитів заздалегідь, поступово, по частинах, спокійно. Якщо дуже важко зібратись з думками, спробуйте спочатку вивчати найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.

Як спланувати режим роботи?

Поділіть добу на три частини:

– з 24 годин доби готуйтесь до іспитів 8 годин на день;

– спати треба не менше 8 годин на день;

– інші 8 годин присвятіть різним справам для перепочинку, в тому числі і прогулянкам на свіжому повітрі.

- Як краще харчуватися?

Харчування має бути калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте молочні продукти, рибу, м’ясо, овочі, фрукти, шоколад, горіхи. Краще харчуватися 3-4 рази на день. Перед іспитами не слід наїдатись.

Як запам’ятовувати матеріал?

Психологи встановили, що оперативна пам’ять при одночасному сприйнятті здатна утримувати з послідуючим відтворенням в середньому сім об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові частини, бажано не більше семи. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми. Не слід поспішати запам’ятовувати складний матеріал, не розібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши змісту. Вчіться виділяти найголовніше. Використовуйте асоціації: уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його.

Як повторювати матеріал?

Не намагайтеся зазубрювати, краще перекажіть текст своїми словами, щоб зрозуміти його зміст,- адже це активна розумова праця. Взагалі, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам’ятати. Текст можна скоротити, представивши його у вигляді схеми, таблиці тощо. При цьому сприйняття та якість запам’ятовування значно покращується через образність запису.

Як підтримати працездатність?

Чергуйте розумову і фізичну працю. При виконанні гімнастичних вправ віддайте перевагу перекиду через голову, нахилянням, щоб посилити притік крові до клітин мозку, але не перестарайтесь, без фанатизму. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20-30 хвилин, відірвавши очі від книжки, подивіться вдалину, або закрийте очі, дайте їм перепочинок. Скоротіть до мінімуму перегляд телепередач, відмовтесь від комп’ютерних ігор.