Меню сайту

Розвиток інклюзивної освіти в Харківській області

Проект

“Розвиток інклюзивної освіти

в Харківській області”

Актуальність проекту:

  • Інклюзія в освіті визначається як процес включення дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітні навчальні заклади, і забезпечення права на одержання освіти, якість якої не відрізняється від освіти здорових дітей.

Першочергові завдання:

  • необхідність систематичної роботи з подолання усталених негативних соціальних стереотипів та упередженого ставлення до осіб з порушеннями розвитку, поширення ідей спільного навчання тощо; формування
    в суспільстві толерантного ставлення до осіб з інвалідністю;
  • розвиток готовності (психологічної, когнітивної, емоційної тощо) керівників, педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, мотивації до подальшого професійного вдосконалення та розвитку;
  • координація діяльності та взаємодія дошкільних та загальноосвітніх закладів зі спеціальними навчальними закладами з метою використання напрацьованих методик роботи з дітьми тієї чи іншої нозології, залучення
    до консультування спеціалістів із досвідом роботи з такими категоріями дітей;
  • створення Ресурсного центру інклюзивної освіти, в якому повинні акумулюватися дані про послуги, сервіси, можливості для навчання, розвитку, медичної та корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами та їх батьків;
  • необхідність забезпечення наступності між рівнями освіти: рання допомога – дошкільна освіта – загальна середня освіта з поширенням на наступні освітні рівні для отримання дітьми з особливими освітніми потребами певних професійних навичок;
  • створення у навчальних закладах відповідних умов (уведення посад асистента вчителя (вихователя); забезпечення навчально-методичними
    і наочно-дидактичними посібниками, підручниками, матеріалами; забезпечення архітектурної доступності відповідно до державних будівельних нормативів тощо).

Мета проекту:

  • розвиток єдиного інклюзивного освітнього простору
    на Харківщині шляхом утворення ефективної системи інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами; забезпечення рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами до якісної дошкільної, шкільної та позашкільної освіти.

Завдання проекту:

  • розвиток інклюзивної компетентності педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних закладів Харківщини, формування їх професійної готовності та позитивної мотивації до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • організація та проведення заходів на рівні навчального закладу, району / міста, області з популяризації, просування й розвитку інклюзивної освіти у навчально-виховному просторі, формування толерантного ставлення
    до дітей з особливими освітніми потребами, попередження конфліктів, забезпечення повноцінної адаптації дітей в умовах навчального закладу;
  • просвітницька та консультативна робота з педагогічними працівниками, керівниками освітніх закладів, батьками дітей з особливими освітніми потребами, громадськістю;
  • сприяння об’єднанню зусиль фахівців різних галузей, державних
    та громадських установ з питань розбудови інклюзивної освіти;
  • створення баз даних організацій та установ, які надають послуги освітнього, соціально-психологічного, реабілітаційного, медичного
    та спортивно-оздоровчого характеру;
  • моніторинг стану освіти дітей з особливими освітніми потребами, пріоритетних напрямків розвитку інклюзивної освіти
    у загальноосвітньому просторі Харківського регіону.
  • забезпечення вільного доступу батьків та громадськості до інформації
    з питань розвитку інклюзивної освіти в Харківському регіоні;
  • координація інклюзивної діяльності, забезпечення рівного доступу дітей до отримання якісних освітніх послуг на всіх рівнях (на рівні навчального закладу, району / міста, області).

Очікувані результати:

  • об’єднання зусиль педагогічних і науково-педагогічних працівників навчальних закладів та установ усіх типів та рівнів, батьків і громадськості для розбудови ефективної системи інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами в Харківській області;
  • забезпечення рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами
    до якісної дошкільної, шкільної та позашкільної освіти;
  • створення в освітньому просторі Харківщини передумов для розуміння інклюзії як цінності демократичного суспільства, розвитку толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами з боку однолітків, педагогів, батьків, громадськості, попередження конфліктів, забезпечення повноцінної соціально-психологічної адаптації та самоактуалізації дітей в умовах навчального закладу.